چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۶
۰ نفر

علی‌الله‌سلیمی - دبیر: در مناطق حاشیه‌ای شهر، وجود فضاهای بی‌دفاع ‌شهری، همواره تهدید جدی برای سلامت روان شهروندان است و کمتر کسی از همسایگی با این فضاهای اغلب خالی و متروک احساس آرامش می‌کند.

علی‌الله‌سلیمی- دبیر:

چنین مکان‌های خارج از کنترل خانواده‌ها، بیشتر مطلوب افراد معتاد و کارتن‌خواب است که از هر شرایطی برای استعمال موادمخدر و اتراق شبانه‌روزی استفاده می‌کنند. وضعیت وقتی بغرنج‌تر می‌شود که چنین مکان‌های آسیب‌خیزی در همسایگی یک محیط آموزشی، آن هم ویژه جوانان قرار گرفته باشد. اتفاق ناگواری که در همسایگی دانشکده فنی مهندسی شهید کلانتری، دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب، واقع در منطقه ۱۴ افتاده و زمین خالی و متروک وسیعی در کنار این دانشکده به محل حضور معتادان و کارتن‌خواب‌ها تبدیل شده و در این رهگذر، برخی از دانشجویان جوان هم در معرض این آسیب اجتماعی بزرگ قرار گرفته‌اند.

در هر ساعت از روز که گذرتان به این محدوده بیفتد، افرادی از معتادان و کارتن‌خواب‌ها را در زمین خاکی مجاور دانشگاه و حتی در مسیرهای منتهی به این مرکز علمی‌ـ آموزشی می‌توانید ببینید. این مسئله زنگ خطر شیوع ‌گونه‌ای از آسیب‌های اجتماعی شایع در سال‌های اخیر، اعتیاد را به خانواده‌ها و مسئولان شهری گوشزد می‌کند تا هرچه زودتر فکری به حال این مسئله بکنند، چراکه تعلل و کوتاهی در این زمینه می‌تواند عواقب ناگواری در پی داشته باشد.

بی‌گمان هزینه‌های پیشگیری از صدمات آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد به انواع موادمخدر به مراتب کمتر از هزینه‌هایی خواهد بود که بعد از آلوده شدن افراد به مواد افیونی باید پرداخت. بنابراین، شایسته و ضروری است که خانواده‌ها و مسئولان مربوطه با مسئولیت‌پذیری و حساسیت بیشتر به این مسئله نگاه کنند و از هر امکانی که برای در امان ماندن جوانان از گرفتار شدن در دام اعتیاد وجود دارد بهره ‌ببرند تا شیوع و فراگیر شدن این معضل اجتماعی در بین جوانان و به‌ویژه قشر دانشجویان مهار و به حداقل برسد.

کد خبر 428677

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha